53. Rallye Šumava Klatovy & 27. Historic Vltava Rallye 2018

Pokud nepočítám předvánoční natáčení Škody Motorsport v Praze, trvala moje rallyová pauza přes půl roku. Takže do Klatov jsem se těšil, o to víc, když předpověď slibovala ryze letní počasí.

Protože na mě opět sedlo štěstí a v soutěži přímo na webu pořadatelů jsem získal balíček HOST, první páteční RZ na okruhu jsem sledoval z pro mě netradičního místa na kamionu s výhledem na „Špic“. Po počátečním souboji s ostrým světlem se fotografické podmínky jen a jen lepšily a ke konci pole soudobých aut dosáhly téměř ideálního stavu. Zpestření v podobě Rallye Legend, evropské pole historiků nabízelo hromadu nádherných aut a české posádky ukázaly veliké nasazení. Smečka R5, pár divokých lancerů, rychlé předokolky i posádky nejslabších tříd předváděly parádní sport.

V sobotu jsme zvolili opačný přístup, vynechali divácká místa a vypravili se na klasickou Strašínskou RZ do serpentiny u lesa mezi Malečí a Nahořánkami. Tady před pěti lety začalo moje pravidelné focení rally. S tím rozdílem, že tehdy se jela RZ opačným směrem a já na sobě neměl šortky, ale zimní bundu a dalších deset vrstev. Počasí v tomto období umí být značně pestré, není-liž pravda? Opět musím vypíchnout nasazení závodníků v MČRHA, ostatně „elera“ posádky Frei – Šlegl s nadzvednutým předním kolem na brzdách, kterou najdete v galerii hovoří za vše. Hodně zeširoka pojal průjezd i pozdější vítěz Jan Kopecký, naopak až překvapivě klidně působil Alexey Lukyanuk. Během RZ jsem vyzkoušel spoustu různých kompozicí, oblíbené dlouhé časy, prostě ideál.

Na další průjezd jsme se přesunuli na okraj Strašína. Rychlý nájezd z kopce do odbočení na hlavní silnici, který na první pohled nesliboval velikou podívanou. Opak byl pravdou. U radiobodu se nacházelo sklo z E30, která tu prý v prvním průjezdu předvedla kolostřešní kombinaci, stopy pneumatik tu zanechala i posádka Tarabus – Trunkát. Na RZ13 jsme viděli pár hezkých smyků vozů s tou správnou poháněnou nápravou, plot na výjezdu atakovala polská posádka se Swiftem, ale vyprošťování za pomoci přítomných diváků proběhlo rychle. Radar s ukazatelem rychlosti a důrazným nápisem ZPOMAL! jen dokresloval atmosféru při průjezdu špičky s vozy R5. O největší vzrušení se postaral Zdeněk Pokorný s Fabií, který díky nárazu do plotu, sklouznutí do škarpy, následné záchranné akci a výměně kola nechal ve Strašíně dlouhých 11 minut. Celý příběh najdete v samostatném albu na Facebooku.

Musím říct, že se klatovská soutěž za posledních pár let neuvěřitelně zvedla a doufám, že si poměrně vysoko nastavenou laťku v příštích letech udrží.

Komentáře