Test – Renault Clio R3T

Plán na sobotu zněl jasně. Vyrazit směr Šumava, pokochat se přírodou a projet tak půl nádrže… Což jsem ještě před Sušicí rychle přehodnotil, protože nabídka svézt se na sedadle spolujezdce v Renaultu Clio R3T se prostě neodmítá. Šumava počká.

Vašek Stejskal se připravuje na rakouskou Rally Waldviertel, auto je čerstvě přestavěné do šotolinové specifikace a tohle je vlastně první ostřejší svezení. Vzhledem k tomu, že stálý mitfára Standa Viktora nemá čas, jsem zvolen díky prakticky totožné váhové kategorii do funkce těžítka a budu simulovat přítomnost spolujezdce. Připoutám se a budu tam jenom sedět. To bych mohl zvládnout. Jako místo testu je zvoleno posekané pole. Ono se to nezdá, ale ve výsledku se povedlo nasimulovat podmínky, které čekají posádku v Rakousku, velmi dobře.

Takže skrz trubky šup do auta a připoutat se. S pásy bojuju trochu úspěšněji než loni v Loganu, ale bojuju. Dotaženo, povedlo se. Trať tvoří dva táhlejší vracáky na každé straně a dvě šikany – rychlejší a pomalejší. Tempo se zvyšuje, na čtyřku do šikany, dopředu se dívám bočním okénkem. Podvozek na nerovnostech krásně pracuje. Dobržďování do vracáku – ze šestky až na jedničku, ze strany na stranu, decentní ťuknutí do ruční brzdy a zase dál. Přední poháněná náprava se zakusuje do povrchu, všude poletuje bláto. Nádhera.

Cestou zpátky se ještě vyzkouší chování auta v šotolinové specifikaci na asfaltu. Toho bude v Rakousku taky hodně. A pak už vychladit a odbahnit. Parádní zážitek! Teď zbývá už jenom klukům popřát, ať z Waldviertelu přivezou nějaký pěkný výsledek. Jak to vypadalo z venku se můžete podívat v galerii pod článkem.

 

Komentáře