35. ADAC Rallye Deutschland 2017

Nová specifikace WRCček byl asi hlavní impuls se po 4 letech (a celkově posedmé) znovu vypravit do Sárska na Rallye Deutschland. Jo, jedou jak z praku. Příště si budu muset prodloužit dovolenou, protože nahodit fotky 14 dní po závodech…

Jen tak ve stručnosti. Čtvrtek – shakedown, servis a cachtání nohou v Bostalsee. Pátek tři průjezdy okruhovky Wadern – Weiskirchen, proložené zmoknutím v servisu. Tahle rychlostka vypadala na mapách jako opičárna s několika odbočeními, ve výsledku ale byla divácky hodně vděčná. Ono vidět nejmenovaného francouzského několikanásobného šampióna toulat se po poli se nevidí každý den. A třetí průjezd na mokru s hromadou vytahaného bláta taky stál za to.

V sobotu rychlá a široká Römerstraße a druhý průjezd zkoušky známé zkoušky Freisen, která se v různých obměnách jezdí už řadu let a pamatuju si jí už ze své první návštěvy. Pokud se pustíme do debaty, že tyhle úseky jsou sice náročné, ale chybí jim „wow effect“ a něco podobného by se našlo i u nás, budu souhlasit. Na druhou stranu na soutěžích českého mistráku se v diváckých místech rozhodně nedostanete takhle blízko k trati. Neděli zakončujeme druhým průjezdem rychlostky Losheim am See aneb za větrníkem doprava a za dalším zase.

Německá rallye se postupně mění. Ta hlavní změna je úbytek tradičních tratí ve vinicích, kterým ztrácí svůj původní charakter. Atraktivita soutěžního pole a „spectator friendly“ zkoušky blíže k Saarbrückenu to naštěstí vynahrazují.